15 Mayıs 2008 Perşembe

Dinazor Pasta

Başladım eski tarifleri yayınlamayaa.. Bakalım sonu nezaman gelecek :)
Bu pastayı nette dolaşırken gördmüştüm yabancı bir sitede... Hem kolayde yapılışı hemde oğlumun hoşuna gideceğini düşünerek karar verdim yapmaya...
Aslında Arda uyurken yapmak daha kolay oluyor.
Uyanıksa yandığımın resmidir oda yapacak yaa... Almasın merdaneyi eline :) vermez bir daha geriyee :) Genelde mantı hamurlarını Arda açar bende içini doldurur katlarım :) Tabi ne açmak.... Neyse pastamıza geri dönelim...

Malzemeler-Pandispanya
4 oda ısısında yumurta
1 su bardağı şeker

1 su bardağı un

1 k.tozu

1 Vanilya
2 çorba kaşığı kakao

Malzemeler- İç dolgu
1 poşet krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
Fıstık
Damla çikolata
500 gr şeker hamuru, sarı, mavi gıda boyası


Yapım aşaması
Yumurtan sarısı ve akını ayıralım (sarısı akına karışmaması lazım yoksa köpürmez..) Akları önce düşük ayarda sonra hızlı ayarda köpürene dek çırpalım... Şeker ve vanilyayı ilave edelim ve macun kıvamına gelene dek çırpalım.. Ayırmış olduğumuz yumurtanın sarılarını çırpalım ve karışıma ekleyelim. düşük ayarda çırpalımkikarılşıma iyice karışsın... Un, kakao ve k.tozunu eleyelim ve karışıma ekleyelim... Akların sönmemesi için yavaş yavaş karıştıralım .. Ben ısıya dayanıklı çukur cam kalıp kullandım. İçini yağlıyoruz ve 175 derecelik fırına veriyoruz...
Üzeri kızarana dek pişiriyoruz...
İç malzemesi
Krem şantiyi tarife göre haızrlıyoruz ve dolapta dinlendiriyoruz.

Ben çok mecbur kalmadıkça pandispanyayı 1-2 gün önceden hazırlayıp streç filmle sarıyorum kesimi daha kolay oluyor.... Pandispanyamız pişti kesime ve yapıma hazır :) İç malz. istege göre düzenliyoruz ve en üst tabakayı incecim kremayla kaplıyoruz.. Dolapta bi süre bekleditoruz ve şeker hamuruyla kaplamaya hazır....

Dinazorun boynu daha bi uzundu ama ben endişelendim ya eğilirse garibimin boynu diyee... Daha bi kısa tuttum :) Kafasını yapıştırarak sabitleyemedim kürdan yardımıyla daha bi güvenilir oldu...

Afiyet olsun efendim...


2 yorum:

pelince dedi ki...

Bu pasta'da yorumsuz kalamaz:)) Ellerine sağlık tam çocuklara göre bir pasta..

Sevgiler..

Pasta Perisi dedi ki...

teşekkür ederim pelincim....

LinkWithin