22 Mayıs 2008 Perşembe

Nazar Boncuklu Kurabiye...


Değer verdiğim bir arkadaşımın yeni açmış olduğu Kuaför salonu için yapmış olduğum kurabiyeler... İlk açılan iş yerine ilk gitmesi gereken benim hediyem olduğunu düşünmeden edemedim :) Ne götürsem diye düşündüm durdum.. Nazarlara gelemsin diye nazar boncuğu geldi ilk aklıma gelen ama düşündümde zaten iş yerinde olmazsa olmazardandır nazar boncuğu... Birden bir ışık yandı kafamda hehe... Dedim iş nazar boncuğunda noktalansın hem gelenlere ikramda bulunulur, hemde güzel bir armağan olur.... Bu sayede işe koyuldum... Güzelce sardım sarmaladım veee artık kurabiyeler ikrama hazır....
Arkadaşımın bu kadar şaşırcağı hiç aklıma gelmemişti çok sevindi.. Tabi onun sevinmesi benide çok mutlu etti...


Malzemeler;


125 gr margarin ,125 gram tereyağ (oda ısısında bekletilmiş)
7 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
5-6 damla limon suyu ve 1limon kabuğu rendesi
Tarçın, zencefil
Hamuru açmak için mısır nişastası
Aldığı kadar un...

Üzeri için;

1 yumurta akı
250gr pudra şekeri
3-4 damla limon suyu
Mavi, sarı gıda boyası


Yapılışı;

Malzemeleri güzelce yoguruyoruz ... Hamurunu çok sert yapmıyoruzki açması kolay olsun..Tezgaha nişastayı döküp oklava yardımıyla istelilen kalınlıkta açıyoruz.
Çok kalın olmasın zaten fırına girdiğinde kabarıyor. Kurabiye kalıplarıyla istediğimiz şekli veriyoruz. Fırın tepsimizi ister yağlıyoruz istersek yağlı kağıt kullanıyoruz.. Ben yağlı kağıt kullandım.170 derecede üzeri kızarana dek pişiriyoruz. yaklaşık 10-15 dakkika sürüyor... Piştikten sonra tezgahın üzerine alıp soğumaya bırakıyoruz. Bu sırada üzeri için gerekli mazl.karıştırıyoruz.. Yağlı kağıdı huni şeklinde şekil veriyoruz.Uç kısmını makas yardımıyla çok küçük kesiyoruz. karışımdan içine doldurup kurabiyelerin üzerine 3 tane daire çiziyoruz..Ortadaki daire küçük olacak mavi renkle doldurduğumuz kısım daha sonra sarı kısım için ayrılan bölümü göz kararı daire çiziyoruz ve son olarak kurabiyelerin kenarlarına dire şeklini çiziyoruz, kurumaya bırakıyoruz.Daha sonra çay kaşığı ile belirlenen renklerle dolduruluyor... Kenarlarını iyice doldurmak için kürdan kullana bilirsiniz. Kısa sürede şekerlersertleşiyor... Kurabiyeler ikrame hazır...

Afiyet olsun Efendim...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ancak anlamadıgım bıryer var once renklı karısımı hazırlayıp susluyoruz sonra çaykasıgıyla renklerı dokuyor hazırlıyoruz demıssın.nasıl yanı onceden hunıden susledıgımız neydi burayı anlamadım

Adsız dedi ki...

Çok cici olmuşlar bayıldımmm.ellerine sağlık canımm.

LinkWithin