25 Ağustos 2008 Pazartesi

çilekli pasta


Yaz bitti sayılır... Ne çabuk geçti anlamadık bile... Biz insan oğlu sıcak varken serin isteriz, havalar serinledikçe azıcık sıcak olsa diye ahlanırız.. Nankörüz işte :)
Bu pastayı çileğin oldugu vakit yapmıştım ama ancak şimdi yayınlamak kısmet oldu :)
Esasında bizim evde yani ben pek pasta yiyen biri değilimdir. Eşim ve ogluşum tarafından meyveli pasta ön sırada yer alıyor... Bu pastayı gören ev hali pek bi sevindirik oldu :) EE bizede yapamak düştü bol bo. Yapıldı, yenildi ve çok sevildi... Yaklaşık 2 senedir kendim yapıyorum pastaları ve bu zaman zarfında nedense dışarıdan alına pastalar ki hiç alamdık :) dışlanır oldu bizden tarafa :) eee olacak okadar ev yapımı gibisi varmı bee... nasıl yapıldığını bile bile yiyoruz hemde daha bi hafifi. otur ye koca pastayı nerde o pastanedeki pastalar tıkayı veriyor adamı.. Ay bende hee :) valla kendim yapmasma pastaları nerden yiyecektik tabiki pastaneden :) Uzun lafın kısası ben yaptım işte bu pastayı yiyen yesin yaww .)

Genelde içerik olarakta pandispanya olarakta hep aynı malzemeleri kullanıyorum...

Malzemeler-Pandispanya
5 oda ısısında yumurta
1,5 su bardağı şeker

1,5 su bardağı un
1 k.tozu

1 Vanilya
2 çorba kaşığı kakao

Malzemeler- İç dolgu
2 poşet krem şanti
1,5 su bardağı soğuk süt
çilek
Damla çikolata, Fıstık
Üzeri için
Rendelenmiş çikolata
Muz, çilek, kivi.
1 paket Jole (yapım aşamaları zaten üzerinde yaızyor)


Yapım aşaması
Yumurtan sarısı ve akını ayıralım (sarısı akına karışmaması lazım yoksa köpürmez..) Akları önce düşük ayarda sonra hızlı ayarda köpürene dek çırpalım... Şeker ve vanilyayı ilave edelim ve macun kıvamına gelene dek çırpalım.. Ayırmış olduğumuz yumurtanın sarılarını çırpalım ve karışıma ekleyelim. düşük ayarda çırpalımkikarılşıma iyice karışsın... Un, kakao ve k.tozunu eleyelim ve karışıma ekleyelim... Akların sönmemesi için yavaş yavaş karıştıralım . 22 cm kelepçeli kalıbı yağlayalım ve karışımı içine döküp 175 derecelik fırına verelim... Pansdispanya piştikten sonra fırından alalım ve ızgara teline ters şekilde koyalım ki üst kısmı çökmesin....
Traşlanması gerekiyorsa pandispanyamızın üst kısmını traşlıyoruz... Pandispanyayı üçe böldüm ve

tüm katları ıslattım. ben 5-6 tane çilegi blandırdan geçirdim , biraz süt ve seker ekleyip katları ıslattım... ilk kata bir krema koydum ve damla çikolatası, fıstık ekledim. İkinci kat içinde kremayı koydum ve çilek ekledim. bir miktar süsleme için krema ayırdım Üzerini kalan kremamla kapladım gelişi güzel fıstıkları serptim... Yan kısımları için folyolu bi kaç kez katladım ve sert bir parça elde ettim... Bir elimde folyoyu tuttum diger elimlede fıstıkları serptim.. İlk olarak yukarıdan başladım aşağı kısıma doğru...İşlem bittikten sonra üzerini gelişi güzel istege bağlı meyveleri dizdim.. Hazırlamış oldugum joleyi meyvelerin üzerine guzelce döktüm zaten hemen donmaya başlıyor.. Dolaba kaldırdım ve akşam olunca afiyetle yendi :)

Afiyet Olsun Efendim...

Hiç yorum yok:

LinkWithin